reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Mirka Vávrová

Mirka Vávrová

Bloger 
  • Počet článkov:  58
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Milujem a neúnavne študujem život. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáAlica v krajine zazrakovla vita é bella..niekedySvet detí (a ja v ňom)Lásky jednej rusovláskyIšla Mirka na vandrovku

reklama

la vita é bella..niekedy

Klub anonymných strachoprdov

Mirka Vávrová

Klub anonymných strachoprdov

O ľudí, ktorí sa boja, nemá dnes nikto záujem (ak vôbec niekedy niekto mal). Ideálom doby je odvážny mladý muž, či mladá deva, ktorí svojou tvrdou prácou, talentom a vysokou mierou dennodennej asimilácie na nové podmienky, prispievajú k tvorbe úspešnej a dynamickej spoločnosti. Môžete ma aj zabiť, ale ja sa ideálom nikdy nestanem. Bojím sa.

  • 2. apr 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 579x
  • 2
A možno je to leukémia

Mirka Vávrová

A možno je to leukémia

Sedela som poslušne na stoličke vedľa jej stola. Ona zatiaľ jedným prstom vyťukávala do klávesnice moje rodné číslo. Zvraštené čelo sa jej opäť narovnalo, keď ma konečne našla v databáze pacientov. Potom vzala výsledky testov, posunula si okuliare na nose a povedala: „Máte tu vysoké leukocyty. Nejaký zápal... A možno je to leukémia."

  • 7. mar 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 802x
  • 40
Neviem, čo chcem

Mirka Vávrová

Neviem, čo chcem

„Neviem to pomenovať úplne presne, ale zdá sa mi, že dnešná generácia akoby... nevedela, čo chce," povedala a vykročila do kopca, z ktorého v hustej hmle vytŕčalo len pár stromov. Vyzeralo to smiešne. Ale ako sme sa sami začali strácať v tej bielobe, zvážnela som. Toto nebude jednoduché vysvetliť...

  • 25. feb 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 226x
  • 4
Predstavte si...

Mirka Vávrová

Predstavte si...

„Predstavte si...," povedala a neveriacky pokrútila hlavou. Potom odvážila pomaranče v sáčku a zautomatizovanými pohybmi podala zákazníčke tašku.

  • 9. feb 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 151x
  • 6
Lodičky a kožák

Mirka Vávrová

Lodičky a kožák

Cez deň klopkali a voňal. V noci stáli a visel v našej predsieni. Už sú dávno v lodičkovo-kožákovom nebi. Ale keď zavriem oči, vidím svoje líce pritisnuté na mäkkú, studenú kožu. Počujem ich veselé klopkanie na schodoch. To sa mama vrátila z práce. Treba ju rýchlo objať!

  • 20. jan 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 106x
  • 6
reklama
Požičaj mi tvoje oči...

Mirka Vávrová

Požičaj mi tvoje oči...

Požičaj mi tvoje oči. Chcem vidieť tú krásnu ženu, o ktorej mi vravíš. Chcem vidieť, ako sa smeje, je milá a sebavedomo vystupuje. Chcem cítiť tú energiu, o ktorej hovoríš, že z nej srší. Chcem... vidieť seba tvojimi očami.

  • 3. apr 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 262x
  • 4
Do tla!

Mirka Vávrová

Do tla!

Pred syndrómom vyhorenia ma varovali dávno pred tým, ako som vôbec nastúpila do prvého semestra na sociálnu pedagogiku. Keď sa moja triedna zo stredoškolských čias dozvedela, akú budúcnosť som si pre seba zvolila, zdesene zalomila rukami a skonštatovala, nech sa pripravím na psychické vyčerpanie a celoživotný akútny nedostatok peňazí.

  • 26. jún 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 010x
  • 12
Sú dni, ktoré nie sú práve naj, veď ja viem...

Mirka Vávrová

Sú dni, ktoré nie sú práve naj, veď ja viem...

Týmito slovami začínala v jedno leto táborová hymna. Mne bolo pätnásť a spomedzi všetkých starostí bola tou najväčšou asi vyrážka na čele. "Dni, ktoré nie sú práve naj" som si preto predstavovala ako oné rána, keď sa pozriete do zrkadla a viete naisto, že puberta je tu. Spievala som túto hymnu rada. Bola optimistická a zaspievaná jednohlasne zhruba stovkou deťúreniec, detí a mládežníkov znela dôstojne. Dnes som si dala repete. Možno to bolo tým, že som ju spievala sama. Môj slabý hlas preskakoval a zanikal v šume prichádzajúcom z ulice. Ktovie, kde hľadať vinníka. No ani táborová hymna nie je všeliek. Dnes mi nepomohla.

  • 10. jún 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 808x
  • 0
Pod stromami dvakrát prší...

Mirka Vávrová

Pod stromami dvakrát prší...

Vraviela starká. Isto vravieva doteraz, vždy, keď prší. To len ja som priďaleko na to, aby som to počula. V detstve bolo lúštenie týchto metafor, hľadanie skutočných významov ľudových porekadiel či prísloví, mojou najmilšou zábavou. Hoci na ozajstné poznanie som si v prípade niektorých, musela pekných pár rokov počkať...

  • 2. jún 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 246x
  • 2
ten dážď za to nemôže...

Mirka Vávrová

ten dážď za to nemôže...

Keď som bola malá, svet "dospelákov" sa mi zdal úžasný. Celé hodiny som trávila snívaním o tom, ako aj ja raz budem mať vlastný kožák, sako s vypchávkami na ramenách a čierne silónky, na ústach krikľavo ružový rúž a trvalé kadere, budem chodiť z práce i späť celkom sama a kľúč od domu mi nebude hompáľať okolo krku, ale bude úhľadne uložený v mojej kabelke. A naozaj. Mám to všetko, hoci s prihliadnutím na módu v inom prevedení. Len tomu dospeláckemu pohľadu na svet nie a nie prísť na chuť...

  • 1. jún 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 040x
  • 7
reklama
Ja nie som Matka Tereza...

Mirka Vávrová

Ja nie som Matka Tereza...

Pomyslím si z času na čas. Na rozum mi to zákonite príde vtedy, keď sa ma niekto opýta, čo robím. "Pracujem v Združení na pomoc ľuďom s mentálnym postihnutím," odpovedám. Obdivné asociácie nenechajú na seba obvykle dlho čakať. A ja nerozumiem prečo.

  • 24. máj 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 176x
  • 9
Súdny deň, ty koťuha jedna, ale si ma vystrašil

Mirka Vávrová

Súdny deň, ty koťuha jedna, ale si ma vystrašil

Pred pár dňami som pozerala dokument. Na základe Merlinovej predpovede (veru, nie len Mayovia sú v tom až po uši), ktosi presne vypočítal, že koniec sveta sa blíži. Americkí vedci toto tvrdenie podložili ešte ďalšími neodškriepiteľnými dôkazmi - rozlúštili predpovede jaskyniarok Sybily a veštice z Delf, poprekladali to Jánom a jeho vidinou apokalypsy a čuduj sa svete, vieme zrazu nielen rok, ale rovno dátum dňa Dé. Pár dni po tomto silnom vedecko-fantastickom zážitku sa mi už ironizuje jedna radosť. No bezprostredne po vzhliadnutí dokumentu ma chytila panika.

  • 7. máj 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 141x
  • 1
Slnečný deň v Auparku

Mirka Vávrová

Slnečný deň v Auparku

Prapodivná kultúra našej metropoly a jej obyvateľov sa najlepšie skúma a pozoruje v najväčšom klimatizovanom paláci na Slovensku – v Auparku. Hneď ako slniečko vykukne spoza oblakov, sa mladé paničky, ich deti, manželia, milenci, priatelia (a všetci ostatní) húfne presunú pod ochranné krídla sklenených tabúľ, aby sa v umelo vytvorenej klíme skryli pred nebezpečným UV žiarením. Vymyté, ale starostlivo upravené hlávky sa potkýnajú jedna o druhú a nepadajú len preto, že niet kam. Nuž, aj takto sa dá stráviť jeden z prvých, skutočne jarných dní.

  • 28. mar 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 735x
hmla v duši

Mirka Vávrová

hmla v duši

Dovolím si dnes veľa sentimentu a málo rácia. Blíži sa totiž deň D a ja si neviem usporiadať myšlienky. V poslednom čase pričasto počúvam, že každý je nahraditeľný. A nedáva mi to zmysel. Ak by to mala byť pravda ako je možné, že ma toto hlboké poznanie stále obchádza? Poznám minimálne jedného nenahraditeľného človeka. A kedy som zistila jeho nenahraditeľnosť? Keď odišiel... Navždy...

  • 1. mar 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 026x
  • 3
Ja nie som dobytok!

Mirka Vávrová

Ja nie som dobytok!

Tak prečo ma mestská hromadná doprava takto prepravuje? Z bodu A do bodu B to vraj trvá 11 minút. Aspoň podľa A4-ky vylepenej na autobusovej zastávke, ktorá všetkým záujemcom poskytuje informácie o príchodoch, odchodoch a dĺžke cestovania. Reálne sa mi však minule podarilo „trhnúť“ rekord, keď som túto jedenásťminútovú vzdialenosť natiahla na necelú hodinu. Dôvodom výnimočne nebola ranná zápcha, v ktorej sa zo železnou pravidelnosťou stretávajú prácechtivé autá (plné workoholikov a nervóznych rodičov) a lenivé autobusy (plné študentov a im podobných, dospávajúcich na verejných sedadlách včerajší flám). Tentoraz som sa do autobusu jednoducho nezmestila. Kým som sa totiž prebojovala do prvej línie (ako nazývame tú časť zastávky, z ktorej sa vám ešte podarí nastúpiť), ušli mi dva autobusy. A tak som sa, plná rozhorčenia, pustila do tejto ošemetnej témy – autobusy 31 a 39.

  • 15. feb 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 904x
  • 37
reklama
dobré srdce dobrovoľníka

Mirka Vávrová

dobré srdce dobrovoľníka

Možno tiež občas máte pocit, že všetky ideály, ktoré ste vkladali do ľudských bytostí sa vám rúcajú pred očami. Našťastie to osud vždy zariadi tak, že práve v takýchto chvíľach sa zrazu zjaví pri dverách niekto, kto bez nároku na honorár či akúkoľvek inú odmenu prevezme na plecia časť vašich starostí a pomôže. Dobrovoľník je slovíčko odvodené od „dobrovoľne“. Krásne.

  • 8. feb 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 907x
  • 0
Ded vševed by sa v hrobe obrátil...

Mirka Vávrová

Ded vševed by sa v hrobe obrátil...

...keby mal tiež tú osobnú česť zoznámiť sa so svojimi samozvanými potomkami. Vševediace dievčatá aj chlapci, muži aj ženy – áno, tak títo mi poriadne ležia v žalúdku. Dnes nemám chuť byť konštruktívna. Žiadnu kritiku s hlbším zmyslom nehľadajte, niet tu pre ňu miesta. Som prosto a jednoducho nahnevaná.

  • 25. jan 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 909x
  • 4
why does my heart feel so bad...?

Mirka Vávrová

why does my heart feel so bad...?

Premýšľala som včera o priateľstve. Bohužiaľ, myšlienky sa mi nepodarilo zorganizovať do prívetivej podoby. Naopak. Bolo to uvažovanie pochmúrne, pesimistické. Jedno z tých, pri ktorom sa na samom konci nenávidíte za to, že ste sa do toho vôbec púšťali. A tiež jedno z tých, za ktorých smutný koniec zodpovedáte vy a nikto iný. A teda, že chyba tentokrát JE vo vašom prijímači.

  • 17. jan 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 274x
  • 11
Kto z koho? Alebo workoholička vs. deň voľna

Mirka Vávrová

Kto z koho? Alebo workoholička vs. deň voľna

Neviem akým nedopatrením, no predsa – stalo sa. Ráno na mňa diárik zazíval prázdnotou. Inak termínmi a povinnosťami nabité stránky ostro kontrastovali s dnešnou prázdnou stranou. Písmenká sa akoby báli pošpiniť tú bielu nevinnosť tretieho júna. Iní by si možno slastne vydýchli a hodili sa naspäť do perín. Ja som si len hlasno povzdychla a namrzene vstala z postele. Čo len budem robiť? Moje telo ani duša neboli na oddych zvyknuté. A vôbec – o voľných dňoch som posledné mesiace čítala len v časopisoch. Na hodinkách svietilo červené 7:09. Od najbližšej povinnosti ma delí 24 hodín. Pomooooc!

  • 3. jún 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 471x
  • 9
pani Renátka, jednu pokazenú náladu prosím!

Mirka Vávrová

pani Renátka, jednu pokazenú náladu prosím!

Keď som vchádzala cez samootváracie super dvere do nemocnice, ešte som ani len v najtemnejšej predtuche netušila, aká skúška asertivity na mňa dnes čaká na štvrtom poschodí. Dokonca by sa dalo povedať, že som mala celkom dobrú náladu vzhľadom na silu a teplotu vetra, ktorý bol zúrivý a chladný, čo ostro kontrastovalo s mojím letným modelom:). Hm, premrznutá na kosť a v dobrej nálade... Už to bolo podozrivé.

  • 21. apr 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 517x
  • 7
reklama
SkryťZatvoriť reklamu