reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Mirka Vávrová

Mirka Vávrová

Bloger 
  • Počet článkov:  58
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Milujem a neúnavne študujem život. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáAlica v krajine zazrakovla vita é bella..niekedySvet detí (a ja v ňom)Lásky jednej rusovláskyIšla Mirka na vandrovku

reklama

Alica v krajine zazrakov

Pohľad späť (cez spätné zrkadlo)

Mirka Vávrová

Pohľad späť (cez spätné zrkadlo)

„Ty škuľavec! Čo nevidíš?!" stiahol si okienko a zakričal na šoféra autobusu, ktorý nám bez smerovky náhle skrížil cestu. Bola to moja piata, šiesta jazda v autoškole a keby inštruktor neskočil na brzdu, narazíme. Potom sa otočil ku mne a povzbudil ma k činom: „No poďme Miroslava, na čo čakáte? Spojka, jednotka, plyn."

  • 1. máj 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 858x
  • 0
Návraty

Mirka Vávrová

Návraty

Stáli sme na eskalátore a čím viac sme sa blížili k výstupu, tým jasnejšie sa mi pred očami vynárali spomienky na toto miesto. Pred pár rokmi, keď som v Prahe ako čerstvá maturantka testovala na vlastnej koži život dospeláka, som sem chodievala na najnudnejšiu brigádu svojho života. Len čo som si našla niečo lepšie, prisahala som, že tieto schody do pekla (vtedy mi tak skutočne pripadali) ma už nikdy neodvezú. A aha, dnes som na nich stála s kolegyňou, ktorej odtiahli auto a my sme sa ho vydali naprieč Prahou pohľadať. Slovenka a Maďarka verzus česká metropola (a zašitá odťahovka).

  • 28. apr 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 508x
  • 0
Jedna hodina, tri predsudky

Mirka Vávrová

Jedna hodina, tri predsudky

Ručičkám na hodinách sa nechcelo. Ostávala ešte hodina do odchodu nášho vlaku a zdalo sa, že potrvá večnosť, kým sa tie dve lenivé paličky preplazia okolo ciferníka. Našli sme si teda relatívne čistý stôl v relatívne slušnej staničnej krčme a objednali si kávu. V tej chvíli sme ešte netušili, že do našich životov čoskoro vstúpi trojica ľudí, ktorých by sme mohli označiť ako cigán, žobráčka a terorista.

  • 16. mar 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 999x
  • 4
50 centov

Mirka Vávrová

50 centov

Stála som v lekárni pri pokladni a ledva som dýchala. Plný nos, ktorý pošteklilo svetlo z neónových lámp, sa práve pripravoval na kýchnutie. Prvé...druhé...tretie hapčí! Cez slzy v očiach som uvidela magistru, ako sa vracia s mojimi kvapkami. Hurá, som zachránená!

  • 10. mar 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 452x
  • 5
Srdce v kufri

Mirka Vávrová

Srdce v kufri

Ak by mi vtedy niekto povedal, že o pár rokov si už nespomeniem ani na jej meno, len by som sa zasmiala a odmietavo pokrútila hlavou. Potom by som si k nej sadla na obrubník, pripila si plechovkou piva a vedúc rozhovor o všetkom a o ničom, by som optimisticky hľadela na zapadajúce slnko. Bola to predsa moja najlepšia priateľka!

  • 26. mar 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 022x
  • 1
reklama
Bravó!

Mirka Vávrová

Bravó!

Razili si cestu druhým radom. Návštevníci, ktorí si už stihli sadnúť, úctivo vstávali zo sedadiel a nechávali ich prejsť. Ona šla prvá. Keď prechádzala okolo mňa, otočila sa, aby ho skontrolovala. Naťahoval práve ruku s barlou dopredu. Tak, aby sa o ňu mohol s ďalším krokom oprieť. Druhá noha mu bezvládne visela pozdĺž tela.

  • 26. feb 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 890x
  • 6
Diagnóza XY, teší ma!

Mirka Vávrová

Diagnóza XY, teší ma!

Po chrbte mi prebehol mráz. Žena, ktorej som hľadela do očí, mi o sebe prezradila všetko. A vlastne vôbec nič. Keď odíde, ostane tu po nej zoznam diagnóz, ktoré jej čas vpísal do lekárskej dokumentácie. A do duše.

  • 11. jan 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 121x
  • 11
O polovicu menej

Mirka Vávrová

O polovicu menej

Z ceny. Aj zo služby. Takýto titulok by si zaslúžili mnohé zo „super výhodných" zliav, ktoré sa hrdo bijú do pŕs na rôznych „zľavových" portáloch a dušujú sa, že splnia moje najtajnejšie gastronomické/relaxačné/kozmetické či iné priania. Zatiaľ sa im to teda nepodarilo. A po poslednej skúsenosti premýšľam, či to vôbec ešte skúšať ďalej.

  • 21. dec 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 591x
  • 3
Ocikané chodníky

Mirka Vávrová

Ocikané chodníky

Kráčam ulicou ako zhypnotizovaná. Po svojej dennej dávke (práce), som vyžmýkaná z energie a jediné, po čom túžim, je otvoriť si pivo. Námestie sa teší, ako opeknelo, keď spoza mrakov vyšlo slnko. Mláky na chodníkoch vytvárajú zdanie, že mesto sa čistí. A predsa to nie je celkom tak. Prejdem ešte pár krokov a nos mi podráždi vôňa, ktorá ma preberie z mrákot. Ocikaný chodník na rohu zastávky. Priamo pod mojimi nohami.

  • 1. apr 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 930x
  • 12
Sused z ôsmeho

Mirka Vávrová

Sused z ôsmeho

Trvalo asi 5 minút, kým sa okolo Alice uzatvoril kruh zvedavcov. Moletná suseda z piateho medzitým intenzívne volala o pomoc, no namiesto toho, aby vytočila záchranku, sa len nakláňala cez balkón a odušu lamentovala. Jej silný hlas pôsobil na zvedavcov ako mantra - nemo stáli nad ženským telom a v úžase sa kývali zľava doprava. Občiansku povinnosť si splnil len jeden jediný. Viktor vytočil 112 skôr, ako Alica dopadla na horúci betón. V momente keď vyskočila, stál práve na balkóne o jedno poschodie vyššie. Pozeral sa na ňu ako fajčí, ako premýšľa a hľadí do diaľky smutnými modrými očami. Často ju takto pozoroval.

  • 24. júl 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 451x
  • 9
reklama
Letné dusno

Mirka Vávrová

Letné dusno

V ten deň bola Alica paralyzovaná letným dusnom. Stála na špinavom balkóne a s odporom bafkala tú nekonečnú cigaretu. Z času na čas jednoducho robila veci, ktoré nedávali zmysel. V záchvate sebaľútosti sa napchávala a hoci jej tá hora jedla už liezla von ušami, neprestala jesť. Alebo si demonštratívne naliala z domácej slivovice, akoby chcela povedať "aha, ako hlboko som klesla". Teraz si zhnusene poťahovala z nekonečnej cigarety, ktorá nie a nie dohorieť, a hovorila si:"Prečo práve ja, sakra, prečo ja?!"

  • 23. júl 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 891x
  • 1
O tom, ako Berlínsky múr spájal a nie delil

Mirka Vávrová

O tom, ako Berlínsky múr spájal a nie delil

Pracovné cesty do Nemecka sú pre mňa vždy tak trochu vzrúšo. Teda, nie že by boli na dennom poriadku. Ale keď už cestujeme, vždy to stojí za to. Aj uplynulý týždeň som strávila "lost in translation", teda stratená v preklade. Po nemecky totiž viem len obligátne ein zwai "policaj" a meine liebe du bist schwein. A poďakovať. Ale k veci. Berlín je pokojné mesto. Akoby pietne. Zato atmosféra na 15. celosvetovom kongrese Inclusion International priam sršala energiou a životom.

  • 22. jún 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 010x
  • 9
Nie je billboard ako billboard...

Mirka Vávrová

Nie je billboard ako billboard...

Posledné jazdy autobusom som si skutočne užila. V bezprostrednom okolí míňam na trase dom-práca a späť len niekoľko billboardov. Keď sa preto z času na čas preveziem cez pol mesta, nestačím sa diviť, aké rozmery nabrala naša predvolebná kampaň. Cestovanie v posledných dňoch bolo o to vzrušujúcejšie, že medzi desivo veľkými hlavami politikov som hľadala billboard ku kampani za dôstojný život ľudí s mentálnym postihnutím. Náš billboard.

  • 6. jún 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 638x
  • 4
Sociálny pedagóg alebo Kdepak ty ptáčku hnízdo máš?

Mirka Vávrová

Sociálny pedagóg alebo Kdepak ty ptáčku hnízdo máš?

Minule som takmer vyhrala argumentačný súboj. No i strieborné miesto pohladkalo moje ego. Dostala som niekoľko pozitívnych spätných väzieb. Blahosklonne som ich prijímala a po celý čas som sa v duchu usmievala a hovorila si: Moji milí, ak by ste aj vy boli sociálnymi pedagógmi, vedeli by ste argumentovať snáď i lepšie. S otázkou, čo je to vlastne sociálna pedagogika, sa totiž stretnem priemerne raz za sedem dní. Ak mám šťastný týždeň, aj dva či trikrát. Nuž a vysvetľuj ľudu, keď ani sám celkom presne nevieš... Moje zmiešané pocity pramenia predovšetkým z obsahovej náplne štúdia. Posúďte sami.

  • 26. máj 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 972x
  • 7
Bože, jestli vúbec někdy byls...

Mirka Vávrová

Bože, jestli vúbec někdy byls...

... pozri, čo si v piatok spúsobils:) Alebo tak trochu óda na muzikál Dracula. A tak trochu kritika do našich radov (doslova).

  • 23. máj 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 081x
  • 2
reklama
Nič nie je stratené

Mirka Vávrová

Nič nie je stratené

Hoci muži sú z Marsu a ženy z Venuše. Hoci nežnejšie pohlavie každý mesiac relaxuje čítaním Brava Girl či Evy alebo Emmy (v závislosti od vekovej kategórie) a naše mužné polovičky odbúravajú stres pri Maxime.

  • 16. máj 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 440x
  • 31
Fejsbúk náš každodenný, daj nám dnes

Mirka Vávrová

Fejsbúk náš každodenný, daj nám dnes

Som PN. Zožierajú ma mrle a príšerne sa nudím. Na stole, na stoličke, na koberci a vôbec všade, kde to zemská tiaž umožňuje, sa rozprestiera kráľovstvo papierových vreckoviek. Bahním si v posteli a na vlastné počudovanie je mi celkom dobre, hoci som si už niekoľkokrát takmer vykašľala pľúca. Poslušne hltám lieky a pijem sirupčeky, no popri tom si dávkujem i vlastnú medecínku - fejsbúk.

  • 2. máj 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 237x
  • 13
Joseph

Mirka Vávrová

Joseph

Zbadala ho stojac na verande kaviarne Mystic. S námahou prepletal nohami a očividne bol cudzinec, lebo len tí dokážu s takou vervou zdolávať pražské historické pamiatky, zákerne postavené na najvyšších kopcoch. Zdvihol zrak a v ich belasej hĺbke vyčítala, že túži po káve a po nej. Kávu naservírovala okamžite. Seba po kúskoch.

  • 30. mar 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 721x
  • 1
Jarda

Mirka Vávrová

Jarda

Alica sa s Jardom zoznámila v práci. Po dlhých siedmych dňoch v pražskej tlačiarni, kde brigádovala za smiešny peniaz a v podmienkach na zaplakanie, sa rozhodla, že svoje šťastie vezme do vlastných rúk.

  • 29. mar 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 706x
  • 1
Peter

Mirka Vávrová

Peter

Alica bola plná nadšenia, ale trochu naivná. Onálepkovala sa tak sama a vystihla tak podstatu problému. Ochotne verila všetkým sladkým rečiam, zas a znova. Nepoučiteľná, nezlomná vo svojej viere v ľudí. Jedného slnečného dňa sa stretla s Petrom. Sadli si do tieňa na terasu a objednali kofolu. Pochválila sa maturitným vysvedčením a on sa jej opýtal, ako bude tráviť prázdniny. Zahľadela sa do slniečka a pokrčila plecami. Nevedela.

  • 28. mar 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 064x
  • 2
reklama
SkryťZatvoriť reklamu