reklama

Pani učiteľke s láskou

Pamätám si, ako sme sa jej smiali, keď na každú hodinu literatúry prichádzala obvešaná knihami, ktoré nakoniec aj tak nepoužila. Krútili sme očami, keď zas a znova spomínala na svoj rodný Trenčín. Nekonečne staromódna - aj taká niekedy bola (keď nás posielala prezliecť sa domov, lebo tričko sa jej nezdalo dostatočne dlhé). Keby som ju dnes stretla, poďakujem sa jej. Za to všetko, čo som vtedy nebola schopná vidieť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Úprimne - boli chvíle, kedy som si ju nevedela vážiť. Počas našich ôsmich spoločných rokov som mala často dojem, že pri hodnotení je zaujatá, že zbytočne zveličuje naše priestupky, že do nás hustí vedomosti s jediným zámerom - unudiť nás k smrti. A mohla by som písať ďalej, lebo zoznam vecí, ktoré sa mi nepáčili, bol toho času dlhý. Ale nejde to, ak sa objektívne pozriem na seba a na to, čo sama niekedy za tou katedrou stváram.

Ľahko sa hodnotí, keď nevieme, čo je za tým. V tomto prípade, keď niekto nevie, čo to znamená vojsť do triedy a vzdelávať či vychovávať skupinu detí, z ktorých každé je úplne iné, s vlastnými očakávaniami a potrebami. Ja už túto skúsenosť mám a priznám sa bez mučenia - stačil mi len jeden týždeň v škole na to, aby som použila takmer všetky svoje „toto ja nikdy deťom nepoviem" vety. Počnúc napríklad klasikou „Budeš ma počúvať!" a končiac argumentačne nevyvrátiteľným „Lebo som to povedala!". Ale čo, každý sa učí. A najlepšie z vlastnej skúsenosti. Keď som minule povedala deťom: „Správate sa ako malé deti!" pozreli sa na mňa a skonštatovali: „Ale veď my sme malé deti". A bolo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Lenže to som ja - jedna z tej menšiny, ktorá sa na učiteľské povolanie pozerá zhovievavejšie, čo pramení z vlastnej skúsenosti. Nie všetci máme rovnakú optiku.

Riešili sme tento týždeň v zborovni veľmi nepríjemnú vec. Kolegyňa dostala od rodičov svojich žiakov spätnú väzbu, ktorá sa nepočúvala dobre - niečo v štýle „Ste neschopná, milá pani učiteľka". Hoci sa situácia netýkala priamo mňa, hlboko ma zasiahla. Spomenula som si, ako som donedávna hodnotila svoju bývalú učiteľku ja. A ako sa na ňu pozerám teraz, keď som sama zistila, že pracovať s deťmi nie je žiadna brnkačka, ale obrovská zodpovednosť, tvorivosť a energetický výdaj.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Premýšľam, že by bolo úžasné, keby sme si mohli - aspoň na okamih - vyskúšať život tých, ktorých tak radi hodnotíme. Ocitnúť sa za pokladňou v Tesco počas špičky. Zapamätať si objednávku, z rezaného piva neurobiť miešané a odniesť ho spolu s ďalšími nápojmi hore schodmi na úzkej tácke. Alebo si vymeniť miesto so svojou učiteľkou... Dám ruku do ohňa za to, že by sme si ich prácu začali viac vážiť. A ich samotných tiež.

Mirka Vávrová

Mirka Vávrová

Bloger 
  • Počet článkov:  58
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Milujem a neúnavne študujem život. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáAlica v krajine zazrakovla vita é bella..niekedySvet detí (a ja v ňom)Lásky jednej rusovláskyIšla Mirka na vandrovku

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu