reklama

Diagnóza XY, teší ma!

Po chrbte mi prebehol mráz. Žena, ktorej som hľadela do očí, mi o sebe prezradila všetko. A vlastne vôbec nič. Keď odíde, ostane tu po nej zoznam diagnóz, ktoré jej čas vpísal do lekárskej dokumentácie. A do duše.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

"Dobrý deň, ja som Vávrová, a vy ste...?" začala som rozhovor. "Dobrý deň, ja mám diagnózu XY," znela odpoveď. Spozornela som. Žiadne meno? Opýtala som sa ešte raz. A zistila aj „meno", aj „priezvisko", dokonca aj „stredné meno". Bohužiaľ v slovníku podľa Medzinárodnej klasifikácie chorôb.

Veľa krát som premýšľala nad tým, ako sa to deje. To prelínanie sa človeka s jeho diagnózou. Až splynú v jedno. Alebo nesplynú. Lebo nie so všetkým sa dá zmieriť. Rozmýšľala som, aký je to pocit, keď je to diagnóza na celý život. Boľavá a stigmatizujúca. Ak na vás kvôli nej ukazujú prstom, znechutene sa odvracajú, alebo sa vám smejú. Tí druhí. Tí bez diagnózy. Samozrejme, neprišla som sa nič. Myslím, že to nemožno pochopiť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď pani Diagnóza XY odchádzala, mala som výčitky. Poslala som ju inam. Nevedela som jej pomôcť. Do iných dverí, na ktoré bude o chvíľu klopať. Keď sa otvoria, predstaví sa svojim dlhočizným, strašidelným menom. A ak za nimi narazí na ďalšieho „profesionála", možno získa ďalšie meno do zbierky.

Označili sme si spomedzi seba tých slabších, menej schopných, viac závislých od našej pomoci. Niekedy premýšľam prečo. Naozaj im tým chceme pomôcť? Kým pni Diagnóza XY odišla, to meno som z nej predsa len vytiahla. Zašepkala mi ho, akoby to bol hriech. Mať meno ako ostatní. Keď má diagnózu...

Mirka Vávrová

Mirka Vávrová

Bloger 
  • Počet článkov:  58
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Milujem a neúnavne študujem život. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáAlica v krajine zazrakovla vita é bella..niekedySvet detí (a ja v ňom)Lásky jednej rusovláskyIšla Mirka na vandrovku

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu