reklama

Malé špongie

Viem, že „malé špongie" neznie v ušiach práve najsexi. Ale je to pre mňa najviac výstižné prirovnanie, keď premýšľam o deťoch. Lebo pravdou je, že sa môžeme hnevať na ich zbojstvá koľko chceme. Stále to bude len zrkadlenie nás, veľkých dospelákov. Deti sú malí my.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Minule sme s deťmi robili pokus. Teda, mali sme ho robiť, ale deti viac zaujímal simulovaný súdny proces. Obvinení sa dopustili strašidelného trestného činu - sexu na verejnosti. Tento sex sa, vážení prítomní, vážená porota, odohral vo výťahu aj v aute! Lavica pána sudcu (8 rokov, očividne s viacročnou praxou :-)) sa strácala pod papiermi, ktoré zúrivo podpisoval a obecenstvo nedočkavo čakalo na verdikt. Po pár minútach sa dočkalo - natvrdo do väzenia. A basta.

Keď emócie utíchli a odsúdení boli za všeobecného aplauzu (ku ktorému sa neváhali pridať :-)) zatknutí a vzatí do väzby, pokúsila som sa o rozhovor.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Počujte, a o čo je to ten sex, o ktorom sa tu celý čas rozprávate?" začala som opatrne.

„Ty nevieš, čo je to sex?" opýtal sa ma 7-ročný chlapček a dodal: „To predsa vedia všetci!"

„No, myslím si že viem, čo to je, ale zaujímalo by ma, čo o ňom viete vy..." vysvetlila som svoju zvedavosť.

„Mirka, no, sex je, keď sa dvaja bozkávajú a ležia na sebe," prišlo vysvetlenie.

„Aha, a prečo boli potom tí dvaja zatknutí?" zaujímalo ma ešte.

To už si deti ťukali na čelo, či som fakt taká nechápavá, alebo to len hrám.

„No, to sa nesmie robiť vo výťahu ani v aute. A je to okrem toho neslušné," prišlo vysvetlenie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Aha, rozumiem... A odkiaľ ste sa dozvedeli o tomto prípade?" nedalo mi.

„Včera som pozeral Súdnu sieň a tam to dávali," vysvetlil pán sudca.

Nie je to ani zďaleka o tom, čo práve beží v telke a čo rodičia dovolia svojim deťom pozerať (hoci pravdou je, že mne rodičia dovolili pozerať program po Večerníčku maximálne tak raz, dvakrát za rok a aj to len vtedy, ak išla Miss :-)). Lebo ak by to aj nevideli včera v Súdnej sieni, stačí, že vyjdú ráno do ulíc a majú to tam všetko live. Deti nadávajú, pijú, fajčia. Nešportujú. Nemajú rešpekt pred autoritami. Nevedia poďakovať ani pozdraviť. Ja sa im niekedy ani nečudujem. Nasávajú našu spoločnosť takú, aká je. A zrkadlia nás bez príkras.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Deti sú vzácna spätná väzba. Často, keď kráčam zo školy domov premýšľam, čo som im dnes ponúkla na zrkadlenie. Nie vždy som na seba pyšná, ale aj moje zlyhania môžu byť pre nich v konečnom dôsledku cennou skúsenosťou. No iba vtedy, ak sa na druhý deň vrátim, sadnem si s nimi do kruhu a poviem: „Toto nebolo správne, mrzí ma to...".

Mám vás veľmi rada, moje malé špongie...

Mirka Vávrová

Mirka Vávrová

Bloger 
  • Počet článkov:  58
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Milujem a neúnavne študujem život. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáAlica v krajine zazrakovla vita é bella..niekedySvet detí (a ja v ňom)Lásky jednej rusovláskyIšla Mirka na vandrovku

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu