reklama

A možno je to leukémia

Sedela som poslušne na stoličke vedľa jej stola. Ona zatiaľ jedným prstom vyťukávala do klávesnice moje rodné číslo. Zvraštené čelo sa jej opäť narovnalo, keď ma konečne našla v databáze pacientov. Potom vzala výsledky testov, posunula si okuliare na nose a povedala: „Máte tu vysoké leukocyty. Nejaký zápal... A možno je to leukémia."

Písmo: A- | A+
Diskusia  (40)

Výdych sa mi zasekol v hrdle. Pozrela som na ňu nechápavým pohľadom. Ako to myslíte, leukémia?! kričali moje oči, zatiaľ čo hlas sa nevedel predrať hore hrdlom. Keď som konečne vydýchla a uvoľnila mu cestu, zazvonil mobil. Jej, nie môj. Ja som ho mala vypnutý, lebo na dverách ordinácie ma o to prosili.

Zdvihla ho. Volal syn. Tomu zas volal jeho kamarát, ktorý už hodinu sedel v čakárni pred ordináciou jeho mamy a chcel dovnútra. „Veď je to syn, to hádam chápete," obrátila sa na mňa s úsmevom a kývla sestričke, aby pána Protekčného zavolala mimo poradia. Potom sa opäť pohrúžila do vyťukávania akýchsi údajov a keď jej tlačiareň vypľula po piatich minútach recept, vrátili sme sa k téme.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Akože leukémia?," opýtala som sa jej. „No, to len možno. Ale dúfajme, že nie," usmiala sa na mňa. Akoby bolo úplne normálne povedať niekomu, že má možno rakovinu. Hlavou mi vírilo množstvo otázok, no kým som ich stihla položiť, vtisla mi do ruky recept a zavolala Protekčného. Keď som sa spamätala, bola som von. Z ordinácie i zo svojej kože.

Kráčala som dole schodmi, smerom k východu, a premýšľala. Nie, žiadnu leukémiu nemám. Nie, diagnózou možno sa nejdem ani zapodievať... A predsa sa mi šlo ťažko. Na prvom poschodí mi vyhŕkli slzy. Nie preto, že mám „možno leukémiu". Rozplakal ma zúfalý nedostatok citlivosti. Doktori, rokmi asi už imúnni voči sile krutých diagnóz, majú možno pocit, že i pre pacienta je bežné prijímať ich bez mihnutia oka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

O týždeň vysvitlo, že niet žiadnej leukémie. Ani možno. Zmením doktorku? Iste.

Mirka Vávrová

Mirka Vávrová

Bloger 
  • Počet článkov:  58
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Milujem a neúnavne študujem život. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáAlica v krajine zazrakovla vita é bella..niekedySvet detí (a ja v ňom)Lásky jednej rusovláskyIšla Mirka na vandrovku

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu